Jenter 17 vant kretsmesterskapet

Kretsmestre 2019 – Steinkjer J17: Bak fra venstre: Tommy Gulstad (Keepertrener), Paul Anderson (assistenttrener), Ine Tronstad, Vilde Reitan, Marit Fledsberg, Thelma Holmen, Aurora Eriksen, Amalie Aune, Tina Ulvin, Sally Rennen (lagleder), Jørn Holmen (trener), Synne Brønstad, Ragne Brovold, Emilie Hoseth, Hanna Anderson, Guro Haugmark, Sandra Vatn, Hedda Rennan og Hanna Gangstad.

Steinkjers J17-lag gikk til topps i 0.-divisjon og sikret kretsmesterskapspokalen etter solid seier over Flatås.

Søndag kveld tok Steinkjer J17 i mot Flatås på Guldbergaunet i det som var sesongenes siste kamp i BDO-seriens 0.-divisjon. Oppskriften før kampen var enkel: Laget som vant kampen ville vinne kretsmesterskapet og bli kronet som NFF Trøndelags beste J17-lag i 2019.

Før søndagens kamp hadde Steinkjer tapt bare en kamp, mens Flatås var ubeseiret i sesongens ni første kamper. På Guldbergaunet møtte imidlertid Flatås formidabel motsand, og vertene ga seg ikke før de hadde plassert fem baller i bortemålet. Steinkjers mål ble scoret av Synne Brønstad (2), Guro Haugmark, Hanna Gangstad og Tina Ulvin.

Etter den solide 5-0-seieren fikk Steinkjer utdelt pokalen som viser at de er kretsmestre i J17. Pokalen ble høytidelig overlevert av Randi Martinsen fra Trøndelag fotballkrets.

Steinkjers lag: Hanna Anderson, Ine Tronstad, Ragne Brovold, HEdda Rennan, Hanna Gangstad, Marit Fledsberg, Sandra Vatn, Thelma Holmen, Emilie Hoseth, Tina Ulvin, Synne Brønstad, Aurora Eriksen, Vilde Reitan, Amalie Aune og Guro Haugmark.

Lørdag vant damelaget OBOS-finalen

Fredag vant J17 finalen i OBOS-cup