SFK tapte i serieåpningen

Surt tap: Kaptein Eirik Nordseth og målscorer Andreas Granhus fortviler etter at Ranheim-2 avgjorde kampen til sin fordel i kampens aller siste spilleminutt.

Mandag kveld var det sesongstart for Steinkjers seniorherrer og Ranheim-2 var motstandere. Spillerne ble møtt med flott fyrverkeri og trampeklapp fra over 350 tilskuere et strålende vårvær i Steinkjer.

Steinkjer startet friskt mot et godt Ranheim-lag, men bortelaget tok mer og mer over utover i første omgang og scoret det første målet like etter at halvtimen var spilt. Scoringen ble signert av tidligere RBK-spiller Glenn Walker, og 0-1 ble  også stillingen ved pause.

Utlignet etter godt spill

I andre omgang klarte SFK å etablere mer press på motstanderens banehalvdel og fikk lønn for strevet da Andreas Granhus ble spilt igjennom og forserte rett igjennom Ranheim-forsvaret og plasserte ballen trygt i mål bak en utspilt keeper. Like før målet hadde Steinkjer spilt seg fram til flere gode sjanser, og utligningen var fortjent – og ga en viktig vitamininnsprøyting for hjemmelaget.

Likevel var det Ranheim som skulle trekke det lengste strået helt i sluttminuttene da Olaus Jair Skarsem dunket ballen i målet bak SFK-målvakt Ekrem ett fattig minutt før full tid.

Ser ingen grunn til å deppe

– Surt. Vil skulle gjerne hatt ett poeng i denne kampen, oppsummerte Steinkjer-trener Thomas Ulven like etter kampen. Likevel var han ganske fornøyd med laget sitt etter kampen.

– Vi møter et godt lag, men klarer likevel både å forsvare oss bra og skaper mange fine sjanser. Da Andreas utlignet hadde trua på at dette kom til å gå vår veg. Før målet var vi skikkelig skumle foran Ranheim-kassa og kunne fort ha puttet flere i nota.

Treneren ser ingen grunn til å deppe lenge selv om alle tre poengene ble med til Trondheim mandag kveld.

– Vi fikk mange fine svar, og alt i alt er det en allright sesongstart. Det er tydelig at guttene begynner å forstå hva jeg ønsker på banen, sier Ulven.

Jubel: Preben Asp gir målscorer Andreas Granhus en skikkelig jubel-klem etter utligningen til 1-1 15. minutter før full tid.

Steinkjers lag: Erik Ekrem, Marius Tuset (Gjermund Bratberg, 54), Karl Morten Eek, Ricardo, Jonathan Lein Valberg, Thomas Sletvold, Sigurd Koksvik, Filip Mørkved, Andreas Granhus, Eirik Nordseth og Preben Asp.

Les også: Steinkjers damer med drømmedebut i tredjedivisjon.