Utdeling av Rosenlunds minnepokal 2023

Under klubbens årsmøte 22. april ble Jens Rosenlunds minnepokal tildelt en av våre unge og gode forbilder.

Jens Rosenlund var en stor spiller på Steinkjer A-lag i mange år, etter å ha vært med i klubbens ungdomsavdeling i alle klasser som en sentral spiller. Jens var tro mot sin klubb i alle år, og spilte ikke i noen annen klubb som aktiv. Jens spilte landskamp på B-lab og trente klubbens A-lag i en del år. Hans største bragd som trener var nok i 1977, hvor han tok laget til semifinale i cupen og opprykk til øverste nivå i norsk fotball.

Minnepokalen er en premie for klubbens barne- og ungdomsavdeling i klasse 12-14 år, og deles ut til en gutt eller jente spesielt med sikte på å stimulere nivået blant klubbens yngste fotballspillere.

Det er klubbens styre som avgjør hvem som skal tildeles premien.

Følgende retningslinjer legges til grunn for bedømmelsen:

• Vinneren må ha deltatt flittig og interessert i fotballtreningen og ha ytet meget god innsats i sitt lags kamper i sesongen
  • Han/hun må ha vist god og kameratslig oppførsel både på og utenfor fotballbanen.
Prisvinner Sofia H. Sjaastad tildeles prisen av nestleder Kirsti B. Arntsen. Foto: Bernt Myrvold

Prisen for 2023 tildeles Sofia Halås Sjaastad!

Sofia har alltid vært treningsvillig. Hun har i alle år hatt høyt treningsoppmøte på fellestreninger, og har også lagt ned mange timer i egentrening. Hun er seriøs i treningsarbeidet, og veileder andre i øvelser eller sørger for at gruppa holder fokus i gjennomføringen.

Sofia er en leder i gruppa og går foran med stor innsats i trening og kamp. Hun er nå en av få jenter fra 2010 kullet i Trøndelag som deltar i kretsens “Toppgruppe”. Hun ble belønnet med uttak til Equinor talentleir, der begrunnelsen var følgende:

“Har egenskaper som på sikt kan gjøre deg til en av “Morgendagens helter”. Det er mange du har overbevist på veien! Vær stolt av det”.

Vi i SFK er også stolte, Sofia. Gratulerer med prisen og stå på videre!