Synne Brønstad tatt ut til landslagskamp mot Italia

Synne Amdal Brønstad (17) er tatt ut til landskampene mot Italia. Foto: @norskkvinnefotball

Synne Amdahl Brønstad fra Steinkjer fotballklubb er med i landslagstroppen når Norge skal møte Italia 21. og 23. januar.

I 2019 spilte Brønstad 16 kamper og scoret 7 mål for det norske J17-landslaget. Nå er hun på nytt tatt ut i landslagstroppen som skal spille to kamper mot Italia siste helga i januar.

– Vi avsluttet fjoråret på fantastisk vismed å vinne alt og solid på Færøyene. Dermed er vi 1. seedede i EM-trekninga. Vi ungikk de store kanonene og fikk kvalifiseringa på hjemmebane. Bedre kunne det ikke blitt, skriver NFF i landslagsuttaket.

Kampene mot Italia skal spilles på Stadion Squttieri og Stadion Figliolia utenfor Napoli. Dette blir viktige kamper mot det som skal skje videre inn mot EM-kvalifisering senere i år.

Eliterunde til J17-EM 2020 :

J17 (født 2003):
Norge
Tsjekkia
Ukraina

Kampene spilles 23., 26. og 29. mars, og Norge er vertsnasjon. Gruppevinnerne kvalifiserer seg til J17-EM 2020, som arrangeres i Sverige  9. – 22. mai.