Superinnbytter Furre ble matchvinner for G19

Matchvinner Isak Furre hadde vært på banen i 4 minutter da han avgjorde lørdagens kvalik-kamp mot Kolstad på Guldbergaunet. Her får han en klem av G19-trener Anders Brenne.

Steinkjer hadde muligheten til å spille seg til 0.-divisjon lørdag etter middag, men selv om de vant over Kolstad holdt det ikke.

Det var bortelaget Kolstad som åpnet kampen best og fikk ballen i mål allerede etter fem minutters spill. Kampen jevnet seg deretter ut, og i det 36. spilleminutt satte midtstopper Sander Myrvold ballen i mål fra 18 meter og utlignet målprotollen. Dermed gikk lagene til pause på stillingen 1-1.

Både i første og andre omgang hadde Steinkjer flere gode overganger som fort kunne gitt uttelling, men matchvinner-scoringen kom ikke før tavla på Guldbergaunet passerte 89 minutter. Superinbytter Isak Furre kom inn med fem minutter igjen på klokka og satte nytt press i SFK-angrepet. På første spark på ballen blåste han en stor sjanse over, i neste trekk spilte han opp spissmakker Kristian Brørs som også bommet. På den tredje muligheten sklitaklet derimot Furre inn matcvinnermålet – kun ett minutt før kampslutt.

Men seier mot Kolstad var ikke nok. Kun de to øverste lagene på kvaliktabellen får mulighet til å spille i 0.-divisjon i vårsesongen. Nå endte både Steinkjer, Kolstad og Sverresborg på seks poeng hver – men Steinkjer havnet på tredjeplass med dårligere målforskjell enn de to andre.

Steinkjer tropp: Steingrimur Ingi Gunnarsson, Are Nistad Guin, Adrian Lillemark, Mathew Herredura, Sander Myrvold, Sondre Kolstad Lie, Sigurd Skogan Brensholm, Jørgen Jenshus, Nicolai Vekseth Larsen, Ola Lindnter, Even Ovesen, Isak Furre, Kristian Brørs, Adrian Aasegg, Kristian Saugestad og Truls Ballo.

Målscorere for Steinkjer: Sander Myrvold og Isak Furre.