Fullt hus på fotballens samarbeidsforum

Det var knapt et ledig sete i auditoriet når det første møtet i Fotballens Samarbeidsforum startet torsdag kveld.

Tidligere i år inviterte Steinkjer fotballlubb alle klubbene i nærområdet til nyskapningen Fotballens Samarbeidsforum. Deltagelsen ble meget oppløftende og bærer bud om gode samarbeidsvilkår.

Programmet for den første samlingen startet med en introduksjon om SFKs sportsplan og hvordan Steinkjer skal løftes som toppidrettsklubb. Sportsjef Svein Myhr snakket litt om klubbutvikling, kompetanse og kontiniuietet i arbeidet som skal utvikle både organisasjonen og støtteapparatet slik at våre fotballspillere får muligheten til både utvikling og en karriere i Steinkjer fotballklubb.

Kultursjef i Steinkjer kommmune, Leif Terje Nilsen, fortalte hvilke forventninger kommunen har til SFK, og hvilke muligheter som blir tilgejngelige når ny fotballhall står ferdig – kanskje allerede på slutten av 2020. Foran en full sal lovte kultursjefen at byggestart av ny fotballhall skal begynne så fort som mulig:

– Går alt etter planen starter vi bygging i juni og kan ta i bruk den nye fotballhallen før jul i år, sa Leif Terje Nilsen.

Deretter tok klubb-, trener- og spillerutvikler Andreas Holmberg ordet og sa litt om styret, støtteapparatet og spillerne skal samhandle for at de langsiktige planene skal lykkes.

Etter innledningsinnleggene ble det delt inn i parallell-forum med gruppearbeid hvor trenerne, laglederne og klubblederne gikk hver til sitt – i følge med henholdsvis Andreas Holmberg, Svein Myhr og styreleder i SFK, Finn Åge Jakobsen.

Dette var det første møtet i Fotballens samarbeidsforum. Dette forumet skal bli en fast møteplass for klubbene, trenerne og laglederne i omrpdet og skal holdes fire ganger i 2020.

Kultursjef Leif Terje Nilsen lovte at byggingen av ny fotballhall skal begynne så for som mulig, og kanskje stå ferdig til i desember 2020.
Sportsjef Svein Myhr, klubb- og spilerutvikler Andreas Holmberg og styreleder i SFK, Finn Åge Jakobsen innledet Fotballens Samarbeidsforum torsdag.