Allsvenskan-spiller er klar for Steinkjer fotballklubb

Nå er det klart at Amaro Bahtijar (22) skal spille for Steinkjer fotballklubb i 2020. Foto: gifsundsvall.se

I 2018 spilte Amaro Bahtijar for GIF Sundsvall i Allsvenskan. Nå følger 22-åringen treneren Mattias Nylund til Steinkjer fotballklubb.

– Det er kjempekult at en så god, talentfull og skolert fotballspiller velger Steinkjer fotballklubb, sier en meget fornøyd trener Mattias Nylund.

Han beskriver sin første rekruttering til klubben som en elegant, sentral midbanespiller med teft for mål.

– Jeg er helt sikker på at Amaro blir en svært vikrig spiller for klubben. Det føles veldig bra å ha fått hans signering. Han er straks på flyttefot fra Sverige og er sannynligvis med på treningene våre allerede til uka.

Selv sier Amaro Bahtijar at Steinkjer fotballklubb ble et enkelt valg. Rett og slett fordi treneren heter Mattias Nylund og at klubben virket som en spennende mulighet.

– Det er nok Mattias som lokket meg til Norge, ja. Han er en veldig god trener som jeg gleder meg til å samarbeide videre med, sier Bahtijar.

Han er enig med Nylunds beskrivelser og mener også selv han er jagende midtbanespiller med en god pasningsfot:

– To av styrkene mine at jeg har god teknikk og er en typisk ballvinner. Jeg ønsker å oppnå framgang med laget – og at vi spiller bra og attraktiv fotball – slik at vi vinner serien!

Amaro Bahtijar har gått fotballgradene i Sundsvall-regionen. 1998-modellen gikk fra Änge til Allsvenskan-klubben GIF Sundsvall i 2017, før han i januar 2019 signerte IFK Timrå.

Ifølge hjemmesiden til GIF Sundsvall hadde Amaro ett av de fineste målene i U21-serien i 2017 da han dundret inn et frispark i mål fra 40 meter:

– Den 19-årige mittfältaren fick i år göra debut i Allsvenskan och hade en kandidat till årets mål på Idrottsparken när han bombade in en frispark från 40 meter.

Vi gleder oss til å se Amaro på Guldbergaunet i 2020! #Girrigirri!