Takker dommerne for innsatsen i 2019-sesongen

Klubbdommerne Siem Yemane, Jonas Basima, Ahmed Bayani, Samuel Haile, Mads Følstad Skarsem, Steinar Aasheim, Tilia Forfang, Mani Kiani. Fem dommere mangler på bildet.

Det er toppdommer Mads Følstad Skarsem som har hatt ansvar for Steinkjer Fotballklubbs dommere, og har dermed også hatt ansvaret for rekruttering og oppfølging av klubbens unge og fremadstormende dommere.

– Vi opplever at det er mye interesse rundt dommeroppgaven. Vi har de siste årene hatt en fin økning av ungdommer som er interessert i å dømme fotballkamper. Mange av disse spiller selvsagt fotball selv, men vi prøver å tilpasse både kurs og oppgaver, sier Skarsem.

Respekt fra sidelinja

Skarsem mener jobben NFF og fotballkretsen har gjort for å rekruttere flere unge dommere har vært veldig bra. Ikke minst når det kommer til respekten fra sidelinja.

– Jeg har en klar formening om at det har blitt triveligere å være ung dommer nå enn det var for bare få år siden. Det virker som om det er langt mindre tilrop fra sidelinjen –og det er akkurat slik det skal være for at vi skal lykkes med å få frem flere toppdommere.

12 kretsdommmere

Klubben har i 2019-sesongen har hatt 12 dommere som er autoriserte kretsdommere og kan dømme aldersbestemt fotball i hele Trøndelag fotballkrets.

Steinkjer fotballklubb ønsker å takke alle dommerne i klubben for den fine jobben de har gjort i 2019 – og vi gleder oss til fortsettelsen!