Synne Amdahl Brønstad kåret til årets spiller

Kaptein Synne Brønstad (16) er kåret til damelagets beste spiller i 2019.

Lagvenninene er sikker i sin sak: Synne Amdahl Brønstad var den beste damespilleren i Steinkjer i 2019, og nå har landslagsspilleren fått hedersbevisningen.

Sesongen 2019 er historie og det er på tide å hedre den som hedres bør. Seniorspillerne for både dame- og herrelaget har hatt sin sesongavslutning på Grand hotell, og her ble årets damespiller kåret ved at alle som har spilt på laget stemte fram sin favoritt. Og svaret var ikke til å ta feil av; 16-åringen Synne Brønstad ble årets damespiller med suveren margin.

Fredag kveld var det avslutning for J17-gjengen på By Gård, og i da ble anledningen også benyttet til å overlevere Synne det synlige beviset i form av diplom med tilhørende honnør fra J17-sjef Jørn Holmen som beskrev Synne Brønstad som en premissgiver av ypperste sort.

– Vi er utrolig heldige som har en slik spiller som Synne. Hun går alltid foran, er både ydmyk, lærevillig og fokusert i alt hun foretar seg på banen. Hun er spilleren som legger lista og som viser veg for alle oss andre, sa Holmen.

PS! Synne Brønstad har spilt 20 kamper og scoret 14 mål for damelaget i år. Hun har også spilt 13 kamper og scoret 13 mål for J17 som ble kretsmestre. I tillegg har hun vært på landslaget, spilt 16 kamper og scoret 7 mål.