SFK J17 imponerte stort – sikret seg bronse i DanaCup

Steinkjer J17 imponerte stort og ble nummer tre i verdens tredje største fotballturnering – DanaCup 2019. Fra venstre: Jørn Holmen, Oline Storli, Hanna Gangstad, Synne Brønstad, Nora Wuttudal, Marit Fledsberg, Ragne Brovold, Tina Ulvin, Sally Rennan, Håvard Brønstad, Emilie Hoseth, Sandra Vatn, Hanna Andersson, Aurora Eriksen, Thelma Holmen, Guro Haugmark, Hedda Rennan og Ine Tronstad. Vilde Reitan var også med på bronselaget, men var ikke til stede da bildet ble fotografert.

Sent fredag kveld fikk spillere, trenere og lagleder beviset på en svært godt gjennomført cup i Danmark.

Laget tok seg til semifinale etter å ha vunnet gruppespillet, videre til åttendelsfinale hvor det ble seier mot JVW fra Sør-Afrika. I kvartfinalen vant Steinkjer solid 3-0 over Seleccion Elite fra Mexio og i semifinalen ventet Viking. Her ble Viking for sterke og vant 3-1 etter at det sto 1-1 til pause. Det var også Viking som til slutt vant hele cupen.

Til Trønder-Avisa sier SFK-trener Jørn Holmen at de visste at Viking ville bli en vanskelig motstander.

– Vi i trenerteamet visste også at de stilte med flere landslagsspillere, selv om våre jenter ikke var klar over det, sier Holmen til avisa.

Jentene var naurlig nok lei seg rett etter tapet i semifinalen, men smilte om kapp med kveldssola da medaljene ble delt ut fredag kveld.

DanaCup er verdens tredje største fotballturnering og i år var det nesten 1200 fotballag og over 20.000 spillere som kjempet om medaljene.