Melhus ble for sterke

Hovedtrener Thomas Ulven og assistent-trener Pål Anders Dahl måtte se at SFK gikk på et nytt tap i tredjedivisjon mot Melhus 2. påskedag.

Mandag kveld reiste SFKs seniorherrer til Melhus i jakten på årets første poeng i tredjedivisjon.

Både Steinkjer og Melhus tapte sine første seriekamper mot henholdsvis Ranheim-2 og Kongsvinger-2 og sto med null poeng foran kampen som ble spilt på ÆEStolt-banen ved Gruva i Melhus.

Kampen åpnet t uten de helt store sjansene for noen av lagene, men i det 24. minutt scoret Melhus kampen første mål ved Tom Christian Framnes. Det ble også stillingen til pause selv om Steinkjer presset hjemmelaget de det siste kvarteret før hvilen.

Andre omgang fortsatte med gode tendenser fra SFK, men det var igjen Melhus som fikk uttelling da den tidligere LFK-spilleren Robert Stene ble felt innenfor 16-meteren og fikk straffespark. Han tok straffesparket selv og plasserte ballen sikkert i mål bak SFK-keeper Ekrem.

Etter at Stene doblet hjemmelagets ledelse jaget SFK redusering, men lykkes ikke med å få ballen i målet. Dermed ble alle tre poengene igjen i Mehus og Steinkjer står med null poeng etter to serierunder i tredjedivisjon.

– Det er alltid skuffende å tape fotballkamper. Det er en del ting vi må bli bedre på, da i form av duellspill, andreballsspill og det å flytte ballen kjappere. Det er skuffende at vi ikke klarer å gjøre det bedre. Melhus er absolutt et lag som vi skal hamle opp med, sa hovedtrener Thomas Ulven til Trønder-Avisa like etter kampen.

Steinkjers lag: Erik Ekrem, Marius Tuset, Karl Morten Eek, Ricardo (Gjermund Bratberg fra 67.), Jonathan Lein Valberg, Thomas Sletvold (Theodor Breivikås fra 76.), Sigurd Koksvik, Andreas Granhis, Henrik Viken (Even Evensen fra 86.), Erik Nordseth og Preben Asp.