Styreformann har ordet

Hei alle SFK sine fotballvenner.

Da nærmer vi oss seriestart i alle ledd i klubben, og noen er allerede godt i gang med både forberedelser og kamper. I SFK er det nå valgt ett nytt godt sammensatt styre, med ett mål for øye, og drifte klubben godt sammen med alle trenere, oppmenn og alle andre i støtteapparatet. Vi har gjennomført vårt første styremøte for å bli bedre kjent med hverandre, og for å få på en oversikt over hva som rører seg i klubben. Ingen tvil om at mye positivt er på gang i klubben, og vi ser med iver på å få bidra, slik at vi forhåpentligvis gjør SFK til en enda bedre klubb å være en del av. Vi nevner spesielt at vi nå utarbeider muligheten for å starte bygging av innendørshall i nær fremtid, noe som vil være en milepæl for fotballmiljøet i Steinkjer og omegn. Vi har gode støttespillere, og trenger selvsagt enda flere som vil bidra. Dette har vi stor tro på skal øke både interessen, og ikke minst sette SFK på kartet utover det ganske land.

Steinkjer sitt herrelag starter serien 14.april borte mot Orkla, og vi håper selvsagt på at guttene fortsetter med de gode prestasjoner de avsluttet sesongen 2017 med. Det er rapportert en gjeng med motiverte herremenn, og de er alle tente på å gi oss resultater vi liker. Første hjemmekamp i serien er mot Tynset 21. april kl 1600, og her håper vi selvsagt på masse publikum og god stemning. Men allerede onsdag 18. april, skal herrelaget ut mot Strindheim i 1. runde i NM menn, og her ligger alt duket for ett skikkelig oppgjør og forhåpentlig avansement til 2. runde. Dette gleder vi oss til.

1. april skal våre kvinner som ryktes er i knallform, spille sin hjemmekamp mot Fram, så her er det mye å glede seg til fremover for oss på tribunen.

Det kan nevnes at vår gode vert og ivrige supporter Gjertrud Løberg med sine hjelpere i kiosken, har nykokt kaffe, diverse godsaker, pølser mm, og nå også med Pizza tilbud fra pizzabakeren på menyen, så her er det ingen grunn til å ikke møte tidlig på kamp for å møte disse positive støttespillerne våre.

Ellers så ønsker vi at alle våre fotballvenner over hele trøndelag og ellers trøndere som har flyttet utenbys om å støtte SFK i grasrotandelen. Vi er foreløpig klubb nr 376 som mottar grasrotmidler. Dette er kjærkommen inntekt for klubben, og vi ønsker at enda flere hjelper oss med å støtte alle våre håpefulle, slik at vi kan klatre på den listen. Vi vil også ønske alle som ikke er medlemmer til å tegne ett medlemskap i klubben som gir gode rabatter til noen av våre samarbeidspartnere.

Til slutt vil jeg ønske alle ivrige fotballvenner, publikum, trenere, oppmenn og alle i støtteapparatet rundt SFK en riktig god sesong, og så sees vi alle på gaunet!

Møt opp og opplev Girri girri

På vegne av styre

Finn-Åge Jakobsen