Nyheter fra A-laget

Vi er kommet til 8 februar og A-laget har allerede over to måneder med trening bak seg.
Yngve Sakshaug ble presentert som ny trener for SFK 14. November 2017, og tok med det over stafettpinnen fra Odd Einar Fossum.
Yngve hadde ingen tid å miste og hadde sin første økt med A-laget 7. desember på Care treningsenter.
A-laget har trent jevnlig siden da, bortsett fra noen ekstra dager fri i Romjulen.
De har trent ca. to økter i uken på Care og to-tre økter på Guldbergaunet.
I tillegg ble det to helger der gutta reiste til Vuku å trente noen økter inne under litt mildere forhold.

Noen spiller har gitt seg, andre har gått til nye klubber. Rune Ertsås og Kim Rune Holmvik har lagt skoene på hylla. Ove Holmen har også valgt å trappe ned fotballen. Thomas Breistrand gikk tilbake til Namos. Håvard Lorentsen ble hentet av Levanger FK og ryktene sier at Petter Kristian Dahl ikke er langt unna en kontrakt hos Nardo FK.

Det har også kommet noen nye navn inn. Markus Aalberg keeper fra Innherred, er tilbake i Steinkjer-trøya i 2018. Sigurd Koksvik er midtbanespiller som er hentet fra Stjørdals-Blink. Magnus Eriksson er tilbake etter en tur innom Byåsen og Stjørdals-Blink. Det samme er Lortens Rishaug fra en liten tid i Charlottenlund.
Det er også blitt tatt opp noen juniorspiller fra egen rekker. Mathias Sørkilflaa som kom tilbake i sommer fra Rosenborg, Even Thorsen og Marius Tuset er de som har blitt tatt opp i A-stallen.
I tillegg har Jens-Even Tisløv og Chris Andre Horn fra Innherred trent en stund med A-laget. Disse har ikke meldt overgang per dags dato.

I Desember og Januar har treningen blitt lagt opp for å opparbeide et godt fysisk grunnlag før sesongen, sier Yngve.
Han vil legge til at treningsoppmøte har vært og er bra, og at det ikke er noe å si på humøret og motivasjonen til gutta heller.

Yngve har valgt sin nye kaptein og visekaptein for 2018. Kaptein ble Thomas Sletvold. Mens Sondre Nylund ble valgt som visekaptein.

I morgen fredag 9. februar kl. 19.00 spiller SFK sin første treningskamp mot Verdal på Guldbergaunet.
De to første treningskampene mot LFK og Strindheim har blitt avlyst på grunn av skader og dårlig vær.

Vi gleder oss til sesongstart og ønsker gutta masse lykke til!

GIRRI GIRRI