KIM RUNE HOLMVIK

Favorittlag: Rosenborg og Liverpool

Fotballdrøm: Cup-gull!

Tidligere klubber: Egge, Byåsen og FK Kvik

Kim startet sin karriere i Egge IL og kom til Steinkjer FK som 1. års junior. Han fikk sin debut for A-laget allerede i 2006 før han senere flyttet til Trondheim hvor Byåsen ble hans arbeidsgiver. Fra sommeren 2010 til vinteren 2012 var han bosatt i Danmark før han flyttet tilbake til det kalde nord. Den dag i dag regnes Kim som en gammel rev og er en av de mest rutinerte på laget. For Kim sin del har det virkelig gått fort i svingene kan man si. Han har allerede rukket å skaffe seg både hus, kjerring og barn i en alder av 24 år(!) Det er det ikke mange som har klart før han, og Kim ser endelig ut til å ha slått seg til ro her i Steinkjer. Og med sine studier innenfor norsk språk og litteratur er elevene ved Egge ungdomsskole i trygge hender hvor han til daglig underviser. På banen har Kim et svært giftig venstrebein og i tillegg smarte bevegelser på topp som kommer til å gi en hver sideback eller midtstopper hodebry de kommende sesongene. Så får vi se hvor lenge denne reven av en lynving holder tempoet når han begynner å dra på årene.