Årets vinner av Rosenlunds minnepokal!

Under klubbens årsmøte 29. mars ble Jens Rosenlunds minnepokal tildelt en av våre unge og gode forbilder.

Jens Rosenlund var en stor spiller på Steinkjer A-lag i mange år, etter å ha vært med i klubbens ungdomsavdeling i alle klasser som en sentral spiller. Jens var tro mot sin klubb i alle år, og spilte ikke i noen annen klubb som aktiv. Jens spilte landskamp på B-lab og trente klubbens A-lag i en del år. Hans største bragd som trener var nok i 1977, hvor han tok laget til semifinale i cupen og opprykk til øverste nivå i norsk fotball.

Minnepokalen er en premie for klubbens barne- og ungdomsavdeling i klasse 12-14 år, og deles ut til en gutt eller jente spesielt med sikte på å stimulere nivået blant klubbens yngste fotballspillere.

Det er klubbens styre som avgjør hvem som skal tildeles premien.

Følgende retningslinjer legges til grunn for bedømmelsen:

• Vinneren må ha deltatt flittig og interessert i fotballtreningen og ha ytet meget god innsats i sitt lags kamper i sesongen
  • Han/hun må ha vist god og kameratslig oppførsel både på og utenfor fotballbanen.
Bilde av vinneren
Vinneren Abdirahman Moalin, flankert av styremedlem Thomas Møller og Jens Rosenlunds enke, Ann-Mari Rosenlund. Foto: Eva Millerjord

Prisen for 2022 tildeles Abdirahman Moalin!

Abdirahman kom på trening første gang som 6-åring. Han kom raskt inn i gruppa, var ivrig og hadde godt treningsoppmøte. I barnefotballen deltok han flittig og fikk prøve seg på de fleste posisjoner. Etter hvert fant han sin rolle på banen.

Store steg tok han imidlertidig ikke før i 12 årsalderen. Han var stadig å se med ball på Steinkjer skole eller på stadion, og var den som sto igjen og terpet etter trening.

Det som kjennetegner Abdirahman er:

• gode ferdigheter som enkeltspiller
  • god i sin rolle i laget
  • høyt treningsoppmøte
  • stor innsats på trening og i kamp
  • ser på alle som like mye verd

De siste årene har “Abdi” med sin ro og fine innstilling vært en naturlig leder i gruppa, både i kamp og sosialt. Abdi har satt seg høye mål for fotballen og legger ned mye arbeid for å nå dem.

Abdi spiller på klubbens G14 lag. Steinkjer Fotballklubb gratulerer så mye!

Steinkjer-Avisa har omtalt saken og delt både bilde og video av lagkompisene som hedrer vinneren.