Obligatorisk trenerattest

Illustrasjonsbilde av trenerattesten

Idrettstinget 2021 besluttet at Trenerattesten blir obligatorisk. Dette skal sikre at barn og unge møter et likere og mer helhetlig kvalitetstilbud uavhengig av trener, idrett eller klubb. Steinkjer Fotballklubb satte en intern frist for gjennomføring innen 1. september 2022.

Trenerattesten tar deg gjennom de viktigste oppgavene og forventningene som stilles til deg som trener, og kommer i to versjoner – én for trenere i barneidretten og én for trenere i ungdomsidretten.

Hva må du gjøre og være bevisst på for å sikre trygge rammer for spillerne, laget og deg? Hva gjør du dersom det oppstår uheldige situasjoner eller brudd på de trygge rammene?

Trenerattesten tar cirka 10-15 minutter å gjennomføre. Når du har fullført, blir kompetansen synlig på din idretts-CV, og du får tilgang til fagstoff og tips fra noen av Norges beste trenere og utøvere.

Steinkjer Fotballklubb har satt som mål at alle trenere i klubben har gjennomført Trenerattesten innen 1. september 2022. Av erfaring vet vi at det kan gå i glemmeboka.. Det kan skje i en travel hverdag. Men husk at den er obligatorisk for alle trenere, og den er fortsatt mulig å gjennomføre.

Logg inn på trener.nif.no og ta Trenerattesten nå. Lykke til!

Klikk her for å ta testen!

Bilde av brev som klubben har sendt ut
Brev som sportslig utvalg tidligere har sendt ut til trenere i klubben