Marthe Persgård er ansatt som ny daglig leder i Steinkjer fotballklubb

Marthe Solnes Persgård er ansatt som ny daglig leder i Steinkjer fotballklubb. Velkommen på laget, sier styreleder Gisle Almlid Larsen.
Marthe Solnes Persgård er ansatt som ny daglig leder i SFK. Styreleder Almlid-Larsen mener nyansettelsen er en supersignering for klubben.

– Her har vi gjort et skikkelig kupp, sier en meget fornøyd styreleder Gisle Almild Larsen mandag kveld.

– Marthe har bred erfaring både fra sport, politikk og kultur – og i tillegg vet hun hvordan en organisasjon skal drives. Styret i SFK er meget glad for at hun takket ja til jobben.

Kombinerer med lederjobb i kommunen

Solnes Persgård gleder seg til å ta fatt på jobben, selv om det er litt usikkert hva som blir nøyaktig startdato for første arbeidsdag. Hun skal kombinere stillingen som daglig leder i SFK med jobben som sektorleder i Steinkjer kommune.

– Dette blir kjempespennende! Jeg gleder meg til å ta fatt på utfordringen. Steinkjer fotballklubb er en tradisjonsrik klubb som må ledes godt. Den oppgaven er jeg nå forberedt på å ta skikkelig tak i, sier hun.

Fleksibel stillingsprosent

Styreleder Almlid-Larsen sier at Solnes Persgård er ansatt i 30 prosent, men at den kan times inntil 50 prosent. Det skal gi stillingen fleksibilitet.

– Marthe skal jobbe 100 prosent i kommunen i tillegg til at hun nå har takket ja til stillingen som daglig leder. Det betyr i praksis at mye av gjøremålet til daglig leder vil skje på ettermiddag, kveldstid og helg.

Annerledesår

Styrelederen presiserer også at det foreløpig ikke er fastsatt noen endelig dato for når Solnes Persgård starter i jobben.

– Nå er vi først og fremst veldig glade for å ha fått på plass denne viktige rollen i klubben, også vil vi komme tilbake til når første jobbdag blir. 2020 har blitt et annerledesår og vi bruker på en måte litt ekstra tid på alt – men vi gleder oss virkelig til Marthe er i full gang, sier Almlid Larsen.

Det var Tove Dyrstad som var klubbens daglige leder fram til i sommer. Hun har bistått styret i ovelappingen til en ny daglig leder er på plass.