Unikt samarbeid ga sterk borteseier i første forsøk

Debutanten Aslaug Oltedal(til venstre) og kaptein Synne Brønstad scoret to mål hver da Steinkjer/Egge slo Nardo/Utleira på bortebane torsdag kveld. Foto: Gjertrud Løberg.

Torsdag kveld var det offisiell premiere for det unike J19-samarbeidet mellom naboklubbene Steinkjer og Egge. Første tellende resultat: Sterk borteseier mot samarbeidslaget Nardo/Utleira på Nissekollen!

Aldri før har naboklubbene Steinkjer og Egge samarbeidet om et jentelag, men i går var det altså klart for den aller første kampen hvor klubbene deler på både spillere og støtteapparat.

Nysignering imponerte

Første halvdel av kampen var jevnspilt, men det var gjestene fra Steinkjer/Egge som tok ledelsen med SFK-nysigneringen Aslaug Oltedal.

Oltedal kommer fra Vigrestad i Rogaland og signerte for Steinkjer fotballklubb 23. august. Kantspilleren er født i 2002 og var toppscorer for Vigrestad både i 2018 og 2019, og scoret blant annet i J19 kretsfinalen mellom Vigrestad og Bremnes i november 2019. I 2018 scoret hun 8 på 7 seriekamper, og i 2019 kvitterte hun ut 11 mål på 12 seriekamper for Vigrestad.

Drømmestart

Laggene gikk til pause på stillingen 0-1 til gjestene, og kampen ble ikke avgjort før kaptein Synne Brønstad puttet to kjappe mål bak Nardo/Utleira-keeper Sanne Frøland i det 75. og det 78. spillminutt. Aslaug Oltedal satte kveldens siste mål i nota 3 minutter på overtid.

Dermed fikk Steinkjer/Egge en drømmestart i førstedivisjon, og troner på toppen av tabellen foran Rosenborg Kvinner.

Neste kamp for Steinkjer/Egge er på Guldbergaunet torsdag 3. september klokka 20.00. Da spiller laget på nytt i gult, men neste hjemmekamp som er mot Tiller 10. september spilles på SMN Egge stadion. Da spiller laget i oransje Eggefargene.

Steinkjer/Egge ledes av Ivar Selnæs. Han blir flankert av assistentene Bernt Myrvold, Rune Saur og Asgeir Feragen. Tore Wang og Gjertrud Løberg er lagledere.

Steinkjer/Egge´s lagoppstilling mot Nardo/Utleira: Hanna Andersson, Julie Flåm, Hanna Gangstad, Kari Elise Jørstad, Nora Sørlie, Ine Tronstad, Hedda Rennan, Synne Brønstad, Amalie Hervik, Guro Haugmark, Thelma Holmen, Dagrun Ystad, Emilie Arnøy, Hedda Bratlandsmo og Aslaug Oltedal.