Kjære medlemmer

En av klubbens herrespillere har testet positivt på covid-19. Testen ble tatt på fredag.

Spilleren har deltatt på trening i dagene før testen. Spilleren oppgir å være i god form og har lite symptomer.

Kommuneoverlege Sunniva Rognerud mener at SFK har gode rutiner i tråd med den nasjonale smittevernveilederen i idretten.
Klubben ønsker at alle skal føle seg trygge og velger å stoppe all aktivitet for de over 16 år i en uke. Klubben mener dette minsker risikoen for smittespredning om flere er smittet.

Kommuneoverlegen opplyser også at Tine fotballskole kan gjennomføres som planlagt med de smittevernreglene som gjelder. Klubben vil her forsterke opplæringen i smittevernveilederen for våre instruktører og ha god oppfølging av instruktører underveis i uken.

SFK oppfordrer alle til å følge myndighetenes oppdaterte råd om smittevern. https://www.fotball.no/tema/nff-nyheter/2020/oppdatert-koronavettregler-5.-juni/

På vegne av klubben
Gisle Almlid-Larsen