Steinkjer G16 vant mot Fosen og kvalifiserte seg til 0.-divisjon

Steinkjer G16 gliste bredt etter å ha slått Fosen på Guldbergaunet og dermed sikret seg spill i NFF Trøndelags øvseste divisjon for G16.

Lørdag formiddag spilte G16 sin siste og avgjørende kamp i kvaliken til 0.-divisjon. Bortelaget Fosen åpnet best, men SFK slo volsomt tilbake.

Steinkjer G16 hadee vunnet en kampe og spilt en uavgjort før Fosen gjestet Guldbergaunet lørdag. Med seier var sannynligheten stor for at SFK ville kvalifisere seg til 0.-divsjon, men med uagvjort eller tap ville sjansen være betydelig mindre.

Det var Fosen som tok ledelsen allerede etter åtte spilte minutter, men Steinkjer kom mer og mer med i kampen, og før halvtimen var spilt hadde hjemmelaget snudd kampen. Lagene gikk til pause med 2-1-ledelse til SFK.

Etter pausen forsøkte bortelaget og presse SFK høyt i banen – og lyktes nesten da ballen ble satt i mål etter 60 minutters spill, men linjedommeren mente målcoreren var i offside og annulerte målet. Da våknet Steinkjer igjen og i løpet av kampens siste 20 minutter scoret de to mål til og vant solide 4-1.

Det betyr at Steinkjer G16 er klar for 0.-divisjon i 2020 – den øverste divsjonen i NFF-Trøndelags G16-klasse.

Vi gratulerer med flott innsats! Girri-Girri!

Steinkjers lag: Karl Erik Lein-Fossum, Christoffer Mørch Kolstad, Jesper Iversen, Peder Bjørk, Noah Holmen, Oleander Austmo, Oliver Olsen, Magnus Riseth Pedersen, Mathias Nordvik, Henrik Mo, Sebastian Arntsen, Linus Stav Lyngseth, Erik Grande, Isak Aalberg, Sivert Kvistad og Mani Kiani.

Målscorere Steinkjer: Isak Aalberg, Sivert Kvistad (2) og Mani Kiani.

Bilder fra kampen: