Ny supersvenske har signert for Steinkjer fotballklubb

Mehmed Hafizovic er klar for Steinkjer fotballklubb. Foto: Andreas Nilsson/bilderna.it
Mehmed Hafizovic har spilt for GIF Sundsvall i Superettan og Östers IF i 1. divisjon. Han var nøkkelspiller da Hudiksvalls FF kjempet om opprykk til 1. divisjon. Nå følger han Granit Buzuku og Amaro Bahtijar via IFK Timrå til Steinkjer fotballklubb.

27-åringen fra Sundsvall spilte i Superettan for GIF Sundsvall allerede i 2010, har flere ungdomslandslagskamper for Sverige og ble i 2014 kåret til andredivsjons beste midtbanespiller mens han spilte for Hudiksvalls FF. Etter suksessen med HFF gikk Hafizovic til Öster – hvor han ble i to år før han gikk til IFK Timrå.

– Det har vært en fantastisk uke for Steinkjer fotballklubb! Nå har vi lykkes med å få tre utrolig sterke signeringer. Jeg er veldig fornøyd sier hovedtrener Mattias Nylund.

Sterk angriper

Treneren beskriver Mehmed Hafizovic som en fysisk sterk angriper med god teknikk og et bra skudd. I tillegg kan han også aksle sentral midbane.

– Hafizovic er enda en spiller som har spilt fotball på høyt nivå. Han er på lik linje med Granit Buzuku og Amaro Bahtijar en godt utdannet fotballspiller som hele tiden leter etter muligheten til å bli bedre. Han er sulten og ønsker hele tiden å ta nye steg som fotballspiller, sier Nylund som forklarer at spillerens karakter er svært viktig.

Fornøyd trener

– Vi trenger slike spillere som Hafizovic, Buzuku og Bahitjar i Steinkjer. Treningsvillige og sultne spillere som går foran og viser hvordan vi skal framstå både på trening og kamp.

Selv om Nylund er fornøyd med denne ukens signeringstrippel, ser han ikke helt bort fra at flere spillere kan være på veg inn.

– Vi er hele tiden på jakt etter gode fotballspillere, og vi nærmer oss samtidig en veldig fin tropp. Jeg har også fått et veldig bra førsteinntrykk av spillerne som allerede er i klubben. Det ser veldig positivt ut!

PS! Etter planen skal de tre nysigneringene være på plass i Steinkjer til uka. Fredag er det planlagt en treningskamp mot Verdal på Guldbergaunet, og treneren tror det er fullt mulig at alle tre får sin debut i gulskjorta.

Fakta om Mehmed Hafizovic

• Født 28. juni 1993.

• Høyde: 183.

• Spilte både for det svenske G17- og G19-ungdomslandslaget i 2010.

• Debuterte for GIF Sundsvall i Superettan i 2010.

• Moderklubb: Säffle FF

• Har spilt i GIF Sundsvall, Hudiksvalls FF, Östers IF og IFK Timrå.