Andre og tredjeplass for Steinkjer i Nyttårscupen

Steinkjerdamene reiste med fire lag i Vuku ILs Nyttårsturnering lørdag.

Vuku ILs Nyttårscup er en seniorcup for damer hvor lag fra hele distriktet inviteres. I år deltok også 1. divisjonslaget KIL/Hemne for første gangen.

Nyttårscupen spilles som femmerfotball på kunstgress i Vukuhallen.

Steinkjer-1 vant alle sine innledende kamper, vant alle kampene i A-sluttspillet og møtte nettopp KIL/Hemne i finalen. Her fikk SFK tøff motsand og måtte til slutt gi tapt for en for dagen mye bedre motstander.

Steinkjer-2 tok seg til B-finalen hvor de slo Egge-1

Steinkjer-3 ble slått ut av Steinkjer-1 i kvatfinalen, mens Steinkjer-4 ble slått av Steinkjer-1 i semifinalen, men vant bronsjefinalen mot arrangøren Vuku-1 med solide siffer.

Finaleresultat:

KIL/Hemne – SFK: 8-1

Bronsjefinale:

Vuku-Steinkjer-4: 2-11

B-finale:

Egge – Steinkjer-2: 5-6 (Etter straffespark)

Cupens toppscorere: Synne Aksnes, KIL/Hemne (17 mål) og Vilde Reitan, SFK-4 (14 mål)

Steinkjer-1: Fra venstre: Silje Granhus, Charlotte Lein, Thelma Holmen, Hanna Ganstad (bak), Ane Saur, Hanna Bjørnes, Ingrid Schei og Rikke Flakken. Ordfører i Verdal, Pål Sverre Fikse overrakte pokalen.

3. plass: SFK-4 vant bronsjefinalen 11-2 over Vuku og fikk fortjent pokalen fra Pål Sverre Fikse (til venstre). På laget var Hanna Anderson, Hannah Skogli Haugseth, Julie Bardal, Tina Ulvin, Vilde Reitan, Tonje Strugstad og Range Brovold.

Seier i B-finalen mot Egge: Julie Viem, Sara Thun, Elin Teistklub, Sugrid Ferstad, Eirin Skrattalsrud, Maren Tyldum og Hedda Rennan.