Sondre Nylund gjør comeback i SFK

Sondre Nylynd (30) er klar for Steinkjer fotballklubb.

Sondre Nylynd har signert for Steinkjer fotballklubb og gjør dermed comeback i klubben han har spilt for i ni sesonger.

Sondre Nylund gikk fra Steinkjer til Egge foran 2019-sesongen. I 2018 spilte han 27 kamper og scoret 5 mål for SFK i tredjedivisjon.

Midtbanespilleren som spilte for Steinkjer første gang allerede 2010 blir en solid forsterkning for Steinkjer fotballklubb, mener Andreas Holmberg som er klubb- og spillerutvikler i Steinkjer fotballklubb.

– Han blir viktig en brikke i vår lagbygging. Sondre er en spiller som brenner for Steinkjerfotballen. I min tid i Levanger hadde jeg et sterkt ønske om å få og få Sondre som spiller dit, med nå har jeg endelig lykkes med å signere han på mitt lag i Steinkjer. Det gleder meg stort, sier Andreas Holmberg.

Sondre Nylund er 30 år og har det siste året vært spillende trener for Egge i femtedivisjon – hvor han også scoret 24 mål i serien.