Trenere og lagledere for J17 og seniordamene er klar for 2020

Denne gjengen er teamet rundt SFKs J17 og seniordamer i sesongen 2020. Fra venstre: Rune Saur, Kenneth Hoseth, Tommy Gulstad, Gjertrud Løberg, Ivar Sælnes, Sally Rennan, Jørn Holmen, Marit Synnøve Haugseth, Lars Lilleby Macedo, Bernt Myrvold og Paul Andersson.

Mandag kveld hadde Steinkjer J17 og seniordamene kickoff for sesongen 2020. Her ble årets trener- og laglederteam presentert og det ble sagt litt om ønskene og planene for sesongen som kommer.

Sportslig leder Kenneth Hoseth startet med å takke alle de involverte for en fantastisk 2019-sesong og presenterte videre trenere, støtteapparat og målsettinger for 2020.

– Jentefotballen i Steinkjer fotballklubb har hatt en flott utvikling de siste årene. Vi vil fortsette å bygge stein på stein og ønsker hele tiden å ta nye steg. Vi mener vi har satt sammen et team med mye kompetanse, trygghet og kontinuitet rundt lagene. Jeg gleder med til 2020-sesongen, sier Hoseth.

I 2020-sesongen vil Steinkjer fotballklubb ha to seniorlag for damene – henholdsvis i 3. og fjerdedivisjon. Det sportslige målet for tredjedivisjonslaget er å være med å kjempe om opprykk og for fjerdedivisjonslaget er målet å vinne hver kamp. Ivar Sælnes er hovedtrener for seniordamene og får med seg Bernt Myrvold og Rune Saur som assistenter. Ivar blir kampleder i tredjedivisjon, mens Bernt blir kampleder i fjerdedivisjon. Tommy Gulstad er keepertrener og Gjertrud Løberg er oppmann og altmuligkvinne.

Jørn Holmen er hovedtrener for J17 og får med seg Paul Andersson, Lars Lilleby Macedo og Kenneth Hoseth som assistenter. Sally Rennan og Marit Synnøve Haugseth er lagledere og Tommy Gulstad er keepertrener for J17 også.

Jørn Holmen blir kampleder for J17-1 og Lars Lilleby Macedo blir kampleder for J17-2. Den sportslige målsettingen for J17 er først og fremst å sørge for god spillerutvikling, men også kjempe i toppen av serien med begge lagene.