Tre J15-spillere fra SFK til Bakers Elite jentecup i Hamar

Vilde Reitan, Tonje Strugstad og Emilie Hoseth skal representere Steinkjer fotballklubb på Team BDO i helgens eliteturnering for kretslag Hamar.

Vilde Reitan, Tonje Strugstad og Emilie Hoseth skal representere Steinkjer fotballklubb for Team BDO (kretslaget) i eliteturnering i Hamar til helga.

NFF Trøndelag og spillerutvikler Trond Nordsteien har tatt ut de tre 2004-modellene etter overbevisende innsats på kretslagssamlingene i høst.

Turneringen Bakers Elite jentecup arrangeres av Storhamar fotballklubb som inviterer kretslagene fra alle kretser i Norge i tillegg til gode svenske klubblag. Turneringen spilles i Hamar på Storhamar Fotballs anlegg med to 11èr baner på kunstgress og på Børstad kunstgressbane hvor det er en 11er-bane.

Team BDO fra Trøndelag fotballkrets skulle egentlig møte NFF Buskerud, NFF Indre Østland og NFF Nordmøre og Romsdal i de innledende rundene, men NFF Buskerud har trekt laget slik at de andre tre lagene starter turneringen med tre poeng hver.

Alle de innledende kampene skal spilles på lørdag, mens sluttspillkampene spilles søndag formiddag. Spillerne fra Trøndelag reiser med buss og er tilbake i Trondheim og Steinkjer søndag kveld.