SFK-damene tok tredjeplassen

Synne Brønstad, Amanda Østvik, Charlotte Lein, Ane Saur og resten av SFK kan juble over en svært god sesong i tredjedivisjon.

En svært god førstesesong i tredjedivisjon ble avsluttet med tap bort mot mot Strindheim. Likevel havnet laget på tredjeplass på tabellen.

Målsettingen til damelaget etter opprykket fra fjerdedivsjon var å etablere seg i tredjedivsjon med en plassering midt på tabellen som uttalt mål.

Det ble fort klart at årets Steinkjer-lag var mye mer en en middelahvasfarer, og etter hvert som kampene ble spilt kjempet laget i toppen av divisjonen. Til slutt endte sesongen med 10 seire, to uavgjort og fire tap. Det holdt i massevis til tredjeplass på tabellen – seks poeng bak toer Strindheim og 11 poeng bak serievinner Tiller.

Steinkjer scoret desidert mest mål i avdelingen! 87 mål ble fasit etter 16 kamper, noe som tilsvarer 5,4 mål i snitt per kamp. 40 av disse målene ble scoret av “målmaskina fra Kvam” – som også tilsvarer et snitt på 3,07 mål per spilte kamp (13).

Nå er sesongens siste mål å gå til topps i OBOS-cup. Finalen spilles i Abrahallen 25. oktober.

PS! Steinkjer-2 avsluttet også sesongen i forrige med 7-2 sier over Nessegutten. Sjuerlaget ble dermed nummer to i serien, kun ett poeng bak Overhalla.