Synne Brønstad startet kampen da Norge spilte uavgjort mot Sveits

Norges lag mot Sveits. SFKs Synne Amdahl Brønstad er nummer 19 | Foto: Jeanette Kristiansen Ringstad / NFF

J16-landslaget og SFK-spiller Synne Brønstad tok ledelsen allerede etter åtte minutter, men mistet seieren på overtid mot Sveits i Østerrike fredag.

– Totalt sett er uavgjort et riktig resultat i en kamp med mange sjanser, men det føles litt surt at de scoret på det siste sparket på ballen, sier landslagstrener Harry Hansen til fotball.no.

Synne Amdahl Brønstad startet kampen for Norge og var en viktig del av laget som landslagstrenerer var god fornøyd med – i alle fall etter første omgang.

– Vi startet kampen bra og jeg er godt fornøyd med den første delen av førsteomgang. Da styrte vi kampen og hadde bra kontroll, sier Hansen til fotball.no.

Etter 60 minutter gjorde trenerer flere bytter, og han tok blant annet ut Synne Brønstad.

– Det var fryktelig varmt, det kokte i hodene til spillerne og mange ble veldig slitne, forteller landslagstreneren.

Etter byttene produserte Norge flere gode sjanser, men klarte ikke å sette ballen i mål. I kampens aller siste minutt klarte Sveits derimot å få ballen i mål etter litt klabb og babb i Norges forsvar. Likevel var landslagstreneren ganske fornøyd med gjengen sin, selv om han gjerne skulle sett laget vant mot Sveits.

– Vi har hatt en bra samling til nå der vi har fått øvd på det vi ønsker, men vi skulle gjerne fått med oss en seier fra kampen i dag, sier Hansen til fotball.no

Søndag møter de norske jentene vertslandet Østerrike.