– Nå blir alle kampene i høst som en cupfinale

SFK-trener Thomas Ulven fortviler etter tapet mot RBK-2 fredag kveld.

Steinkjer tapte for Rosenborg-2 på Guldbergaunet fredag kveld. Nå kjenner SFK-trener Thomas Ulven for alvor presset.

– Vi må begynne å vinne kamper for å berge plassen i tredjedivisjon. Nå begynner det virkelig å bli frustrerende å aldri få betalt for jobben vi legger, ned, sier en oppgitt Ulven like etter kampslutt.

Lite sjansen

Hjemmelaget hadde i realiteten ingen store sjanser foran målet til RBK-2 fredag kveld, og etter sjanser og spill var det fullt fortjent at laget fra Trondheim kunne ta med seg alle poengene i bussem hjem.

– Vi visste at RBK-2 er et godt lag, og i kveld viser de hvorfor de leder avdelingen. Vi blir rett og slett et nummer for små, sier treneren.

Ekrem god i SFK-buret

Steinkjer holdt nullen i 60 minutter før RBK-2 scoret kampens første mål. SFK-keeper Erik Holmen Ekrem ble kåret til hjemmelagets beste spiller, og var sterkt delaktig til at Rosenborg ikke fikk balen i mål tidligere.

– Vi er god defensivt i dag også – i alle fall i 60 minutter. Etterpå rakner det litt i alle ledd, og det blir mye bytter og nye posisjoner, sier Ulven – som tross kveldens tap har god tro på at plassen i tredjedivisjon fortsatt skal berges.

Har fortsat trua

– Vi jobber på videre. Jeg har fortsatt tro på at det løsner skikelig snart. På en måte kan vi si at sommerferien kom fryktelig ubeleilig. Vi hadde noe bra på gang før ferien, men må starte høstsesongen med nærmest to helt forskjellige lag de to første kampene. Det er klart er en utfordring, men det ser bedre ut allerede mot neste kamp, sier Thomas Ulven.

Steinkjer er fortsatt nest sist i Norsk-Tipping ligaen avdeling 5. Det er er nå fire poeng opp til sikker plass og Brumunddal, men “Dala” har en mindre kamp spilt enn SFK.