Uavgjort i toppoppgjøret

Ane Saur (til venstre) sendte SFK opp i ledelsen etter 39 minutter.

Steinkjer og Strindheim delte poengene i toppoppgjøret på Guldbergaunet stadion mandag kveld.

Det var SFK som åpnet kampen best og gjorde oppgaven vanskelig for laget fra Trondheim. Seks minutter før pause sendte Ane Troset Saur hjemmelaget opp i ledelsen etter at de de nærmest hadde hatt full kontroll på kampen i hele omgangen.

Presset Strindheim

I andre omgang mistet SFK litt av presset og Strindheim begynte å sette fart i angrepene, og fikk lønn for strevet etter 72 minutter da Julie Lund satte inn utligningen. I de neste ti minuttene presset Strindheim hjemmelaget bakover på banen og rullet opp flere gode sjanser. I det 82. spilleminutt sendte Sara Bjørgum Andersen Strindheim opp i ledelsen.

Etter Strindheims andre mål gikk Steinkjer rett i angrep og kom til flere gode sjanser. I kampens aller siste spilleminutt kjempet Emile Bye ballen i mål for vertene som dermed hentet inn Strindheims ledelse.

Tett i toppen

Før mandagens kamp ledet Steinkjers Damelag tredjedivisjon avdeling 1 med en kamp mer spilt enn Tiller på andreplass. Begge lagene har tapt en kamp hver, men Steinkjer har spilt to kamper uavgjort. Tiller vant 0-3 borte mot Byåsen mandag kveld og har nå inntatt tabelltoppen to poeng foran Steinkjer og tre poeng foran Strindheim tredjeplass.

Steinkjers trenere Bernt Myrvold og Ivar Sælnes