Steinkjer knuste Namsos

Amanda Østvik og Silje Granhus punkterte kampen mot Namsos allerede før kvarteret var spilt. Dommeren måtte notere fem baller i nettet bak Namsos-målvakt Ingrid Risvik i løpet av 12 minutter.

Silje Granhus scoret hat trick og spissmakker Amanda Østvik puttet to mål i løpet av kampens første 12 minutter.

Mandag kveld var Namsos gjester på Guldbergaunet. Og hvilken mottakelse vertene ga laget fra Namdalen! Steinkjer stormet i angrep umiddelbart etter at dommeren blåste kampen i gang, puttet mål etter mål og ga seg ikke før det sto 13-1 på tavle etter 90 spilte minutter.

Kampen var på mange måter avgjort allerede etter 12 minutters spill. Da hadde Steinkjer scoret nesten i hvert andre minutt og ledet 5-1. Stillingen til pause var 9-1. Målscorere for Steinkjer var Silje Granhus med seks mål, Amanda Østvik med tre, mens Malin Kolstad, Synne Brønstad, Charlotte Lein og Ane Troset Saur scoret hvert sitt mål.

Steinkjer er nå nummer to på tabellen, kun to poeng bak serieleder Tiller etter at seks kamper av årets seong er ferdigspilt.

PS! Silje Granhus har scoret 15 mål så langt i årets sesong og er nå tredjedivisjons avdeling 1 toppscorer – seks mål foran Linnea Myrbekk fra Malvik.

Steinkjers lag: Maren-Anna Ulsund, Hanna Bjørnes, Mathea Hoseth Svendsen, Rikke Flakken Solhaug, Hanna Gangstad, Synne Brønstad, Ane Troset Saur, Malin Mørch Kolstad, Amanda Østvik, Silje Granhus, Charlotte Lein, Elin Teistklub, Emilie Bya, Julie Viem, Sandra Toldnes Vatn, Thelma Wang Holmen.