Mistet seieren i sluttminuttene

SFK-kaptein Andreas Granhus i duell med en Strindheim-forsvarer.

Steinkjer tok ledelsen, men måtte finne seg i å dele poengene med gjestene fra Trondheim.

Etter årets første seier forrige helg – på bortebane mot Kongsvinger-2, var Steinkjer ivrige etter å kapre årets første seier foran hjemmepublikummet på Guldbergaunet.

Søndagens kamp åpnet med flere store sjanser til Strindheim, men SFK ryddet opp gang etter gang og kjempet seg etter hvert til føringen i kampen. Både Andreas Granhus og Nikolai Vekseth Larsen fikk flere store sjanser før Jørgen Fornes fikk en perfekt ball bra Ricardo, vendte av to Strindheimforsvarer og dunket ballen i målet bak en sjaneløs keeper.

1-0 til hjemmelaget var også stillingen før sidebytte. Etter pausen var Steinkjer fortsatt det førende laget, men selv ikke etter ett skudd i tverrliggeren og et stolpeskudd klarte hjemmelaget å få ballen i mål. Derimot kjempet Strindheim for utligningen, og lykkes tre minutter før full tid da Strindheim fikk straffespark og Oscar Andreassen satte ballen i mål til venste for SFK-keeper Ekrem.

Steinkjer har nå seks poeng og ligger på 13. plass i Norsk Tipping-ligaen avdeling fem. Neste helg venter en tøff bortekamp mot Verdal.