Lie Viken dunket inn viktig redusering

Henrik Lie Viken kom inn etter 81 minutter på Verdal stadion. Hans aller første touch på ballen dundret han i rett mål med et nådeløst hodetstøt.

Lørdagens lokaloppgjør mot Verdal ble en tøff batalje. Fasit forteller om fire mål, poengdeling og to røde kort.

Det var bortelaget Steinkjer som åpnet kampen best og rullet opp angrep etter angrep, men det var hjemmelaget som ledelsen etter at Kristian Dragsten fikk ballen i målet bak Erik Ekrem i SFK-målet etter 29 minutters spill. Steinkjer stormet videre i angrep og fikk lønn for strevet da Jørgen Fornes bare tre minutter senere scoret i sin andre kamp på rad da han fikk tråklet ballen forbi en sjanseløs Ola Rygg i LFK-målet.

To gule og marsjordre

10 minutter senere havnet samme mann i søkelyset igjen. Først taklet han en Verdalspiller og fikk gult kort, deretter mener dommeren han filmet innenfor straffefeltet og tildelte han nok et gulkort og marsjordre. Dermed måtte Steinkjer spille resten av kampen med bare 10 spillere på banen.

Andreomgang var bare to minutter gammel da Verdal-inbytter Tobias Luvenberg headet ballen elegant i SFK-målet, og oppgaven til et redusert SFK-mannskap så betydelig vanskeligere ut.

Utover i andre omgang gjorde SFK-trener Thomas Ulven et par-tre offensive bytter og fikk som ønsket mer fart i Steinkjerangrepet. Etter 81 minutter entret Henrike Lie Viken Verdal stadion mens bortelaget gjorde klar et hjørnespark som ble slått perfekt inn i fra Mathias Sørkilflå. Henrik Lie Viken raget himmelhøyt over aller Verdal-forsvarerne og dunket inn reduseringen med et klokkerent hodestøt.

Stor sjanse på overtid

På overtid slo midstopper Jonathan Lein Valberg lekkert igjennom Preben Asp som kom alene med keeper. Like utenfor 16-meteren ble han felt bakfra av Verdal-stopper Deyzin Abdulla som ble straffet med rødt kort, men det påfølgende frisparket gikk rett i klypene på Verdal-målvakt Ola Rygg.

Med lørdagens uavgortresultat klatret SFK en plass på tabellen og er nå bare ett poeng unna Kongsvinger-2 på 11 plass og trygg grunn. Verdal ligger fortsatt nederst i Norsk Tipping-ligaen avdeling 5.

Kampfakta: Verdal – Steinkjer: 2-2 (1-1). Målscorere for Steinker var Jørgen Fornes og Henrik Lie Viken.

Steinkjers lag: Erik Holmen Ekrem, Karl Morten Eek, Ricardo, Jonathan Lein Valberg, Jørgen Fornes, Kim Rune Holmvik (Heike Lie Konradsen 56.), Sigurd Koksvik (Henrik Lie Viken 81.), Mats Kippe, Eirik Nordseth (Preben Asp 71.) og Andreas Granhus (Mathias Sørkilflå 56.)