Nytt bortetap for SFK

Ricardo, Koksvik, målscorer Sletvold og resten av SFK klarte ikke å hame opp med Nybergsund i Trysil lørdag ettermiddag.

Tapsrekka ble ytterlige en kamp forlenget for Steinkjer etter dagens kamp mot Nybergsund i Trysil. Først var Steinkjer-keeper Ekrem uheldig på et langskudd som gikk i målet, før en langpasning mot vestrekanten satte hele SFK-forsvaret sjakk matt.

Hjemmelaget Nybergsund hadde mye av spillet i første omgang og ledet 2-0 til pause. Førsteomgangen var sjansefattig begge vegene – SFK lå lavt i banen og førsøkte å sette fart framover når de vant balllen, mens Nybergsund scoret på de to eneste sjansene de fikk.

I andre omgang kom SFK mer med i spillet og fikk satt litt press på hjemmelaget. Reduseringen kom etter 75 minutter da kaptein Eirik Nordseth tråklet seg igjenom Nybergsundforsvaret etter glitrende veggspill med Sigurd Koksvik. Nordseth ble felt innenfor 16-meteren og fikk straffespark som Thomas Sletvold elegant plasserte opp i keeperens venstre hjørne.

Etter målet klarte dessverre SFK ikke å etablere noen skikkelig sluttspurt, og kampen ebbet ut med 2-1-seier til hjemmelaget. Det betyr at Steinkjer fortsatt ligger helt nederst i 3. divisjon avdeling med 5 med null poeng på fire kamper.

Steinkjers lag: Ekrem, Tuset, Eek, Ricardo, Valberg, Koksvik, Nordseth, Viken, Sletvold, Mørkved og Asp. Benyttede resrever: Breivikås, Larsen og Austheim.