Kim Rune Holmvik tilbake i gult

Kim Rune Holmvik (30) er tilbake i SFK etter at han la gulskjorta på hylla etter 2017-sesongen. Her er han semmen med Petter Kristian Dahl (til venstre) i kamp mot en Fetsund-spiller i 2014.

Lynvingen har signert for SFK og kan være spilleklar allerede i helga – i hjemmekampen mot Orkla.

Kim Rune Holmvik har 11 sesonger bak seg i Steinkjer fotballklubb, men trappet ned etter 2017-sesongen og har spilt og trent med Innherred FK i femtedivisjon. Nå er han tilbake i gult og svart på Guldbergaunet.

– ­Kim Rune vil med sin erfaring tilføre gruppa rutine i trening og kamp, sier sportslig leder Arild Vist som er strålende fornøyd med signeringen av 30-åringen som han mener kan bety mye for et lag som sårt trenger poeng i de kommende kampene.

– ­Han en skikkelig «likanes fyr» som brenner for SFK og vil bidra med ro, humør og kretivitet, sier Visth.

Første mulighet til å se Holmvik tilbake på Guldbergaunet blir i hjemmekampen mot Orkla klokken 14.00 førstkommende lørdag.

PS! I 2015 scoret Kim Rune Holmvik 14 mål på 24 kamper for SFK. Til sammen har han 141 kamper og 49 mål i seriekamper for klubben.