Juniorene vant mot Verdal

Preben Asp sørget for SFK-seier i nabooppgjøret mot Verdal da han avgjorde kampen med mål i kampens aller siste spilleminutt.

Hjemmelaget Verdal så lenge ut til å ha full kontroll, men så slo Steinkjer anført av innbytterne Thomas Skjei Austheim og Preben Asp fryktelig tilbake.

Onsdag kveld var Steinkjers juniorlag på besøk i Verdal for å kjempe om poengene i den øverste regionale divisjonen for juniorlag.

Det var Verdal som åpnet kampen best og fikk notert kveldens første mål allerede etter seks minutters spill. Hjemmelaget sørget også for å holde på ledelsen gjennom hele første omgang, og gikk til pause med 1-0 på tavla.

I andre omgang kom Thomas Skjei Austheim inn for Steinkjer og sørget for balanse i regnskapet etter 82 minutters spill på Verdal stadion. Steinkjer trykket voldsomt på for mål, og ett minutt før full tid lyktes det en ny innbytter, Preben Asp, å få ballen i nota. Dermed vant Steinkjer lokaloppgjøret mot Verdal 1-2 og ligger nå på andreplass i BDO-serien G19 0. divisjon.

Steinkjers lag: Sander Brønstad, Gjermund Bratberg, Thomas Skjei Austheim, Sivert Lyngseth, Stian Kvernmo, Heine Brosveet, Sander Myrvold, Ludvik Hjelde, Ola Lindtner, Jørgen Jenshus, Karsten Kotte Vekseth, Even Ovesen, Teodor Breivikås, Preben Asp, Erik Wikan, Truls Ballo Haraldsen.

PS! Neste kamp spilles på Guldbergaunet onsdag 29. mai, og da er det Levanger som er motstander.