Årets første poengfangst

Nicolai Vekseth Larsen (16) startet kampen spå høyrekanten for Steinkjer.

Steinkjer så lenge ut til å ha full kontroll i bunnoppgjøret lørdag. Så slo Orkla brutalt tilbake med et langskudd.

Det var Joao Ricardo Soares De Matteos som sendte hjemmelaget i ledelsen allerede etter 14 minutters spill på Guldbergaunet. Høyrebacken tok godt vare på en retur fra keeper og plasserte ballen elegent i mål til høyre for Orkla-målvakt Håkon Næss.

Etter scoringen bølget kampen frem og tilbake med bra tempo og flere fine målsjanser for begge lag, men det ble ikke flere mål i første omgang.

Etter hvilen ble kampen mindre sjansefattig. Det så lenge ut som om Steinkjer skulle kontrollere inn årets første seier, men Orklas Sondre Næss Bolme ville det annerledes. Med tre minutter igjen av full tid ladet han kanoen fra cirka 20 meter og ballen gikk i nettet bak SFK-keeper Ekrem til hjemmelagets store fortvilelse.

Steinkjer ga likevel ikke opp, og på overtid plasserte Andreas Granhus ballen i Orkla-målet, men scoringen ble avblåst etter at dommeren mente at Granhus hadde vært i offisde da han fikk ballen.

Med lørdagens ene poeng klatret Steinkjer bort fra bunnplassen i tredjedivisjon avdeling 5 med bedre målforskjell enn Verdal som er helt nederst på tabellen.

Steinkjers lag: Erik Holmen Ekrem, Marius Tuset, Karl Morten Eek, Ricardo, Jonathan Lein Valberg, Thomas Sletvold, Sigurd Koksvik, Fillip Mørkved, Nikolai Vekseth Larsen (Kim Rune Homvik 69.), Eirik Nordseth og Andreas Granhus.