Steinkjer fortsatt uten seier

Stemningen på SFK-benken var ikke all verden etter lagets tredje tap på like mange kamper i tredjedivsjo. Karl Morten Eek syns SFK tidvis spiller bra fotball, men sliter med å få uttelling.

Det ble ingen poeng for Steinkjers seniorherrer i hjemmekampen mot Kolstad lørdag formiddag. Dermed står laget med null poeng etter tre seriekamper og ligger nest nederst på tabellen med 1-6 i målforskjell.

– Det er selvsagt for dårlig, men jeg syns faktisk vi hadde fortjent bedre. Vi er på ingen måter utspilt i dag heller, men det vil seg liksom ikke, sier SFK-stopper Karl Morten Eek etter kampen.

Steinkjer åpnet kampen best, men også lørdag var det motstanderlaget som fikk puttet det første målet etter litt klabb og babb i SFK-forsvaret.

– Vi fortsetter å spille ball etter at Kolstad tok ledelsen også, men lykkes ikke med å skape de store målsjansene, og da benytter Kolstad anledningen til å score på et frispark som går via muren vår, sier Eek.

Han er likevel ikke veldig bekymret over dårlig poengfangst så langt i sesongen.

– Vi henger med og spiller bra fotball. Det gjør meg trygg på at vi snart begynner å vinne fotballkamper, sier Eek.

PS! Onsdag 1. mai er det NM-kamp mot Levanger på Guldbergaunet.

Steinkjers lag: Erik Ekrem, Marius Tuset, Karl Morten Eek, Ricardo , Jonathan Lein Valberg, Thomas Sletvold, Sigurd Koksvik (Henrik Viken inn 70.), Andreas Granhus, Fillip Mørkved (Nikolai Larsen inn 83.) Erik Nordseth og Preben Asp (Theodor Breivikås inn 70.).