Seier og tabelltopp

Jubel: Amanda Østvik, Emile Bye, Ane Saur og Silje Granhus tok tre viktige poeng mot NTNUI mandag kveld.

Mandag kveld viste SFKs damelag på nytt at de blir å rekne med i toppen av tredjedivisjon. NTNUI ble slått 3-4 på Lade og SFK klatret til toppen av tabellen.

Kampen startet med godt Steinkjer-spill og bortelaget tok fortjent ledelsen 0-1 etter 21 minutters spill, noe som også var stillingen til hvile halvveis.

Andre omgang startet på beste mulig måte for SFK da Malin Mørch Kolstad doblet ledelsen bare etter ett minutts spill.

Etter 0-2 målet la NTNUI seg høyere i banen og la mer press på bortelaget, og fikk betalt allerede etter åtte minutter da Helle Sønnevik puttet ballen i nettet bak SFK-målvakt Maren-Anna Ulsund. SFK svarte imidlertid kjapt og puttet to raske mål etter 60 og 61 minutter. 1-3 var selvmål mens 1-4 ble scoret av Emilie Bye.

NTNUI kvitterte like kjapt og puttet også to mål på to minutter, hvor det ene også var et selvmål. På stillingen 3-4 tok SFK igjen tak i kampen og kontrollerte kampen inn til en viktig seier på bortebane.

Dermed leder Steinkjer tredjedivisjon avdeling 1 med like mange poeng som Tiller, men Tiller har spilt en kamp mindre.

Steinkjers lag: Maren-Anna Ulsund, Mathea Hoseth Svendsen, Maren Aune, Eirin Skrattdalsrud, Hanna Berg Macedo, Ane Troset Saur, Malin Mørch Kolstad, Amanda Østvik, Emilie Bye, Silje Granhus og Charlotte Lein fra start, mens Sigrid Ferstad, Sandra Toldnes Vatn og Julie Viem kom inn i løpet av kampen.

Emile Bye (10) og Amanda Østvik (9) scoret hvert sitt mål i Trondheom mandag kveld.
Malin Mørch Kolstad doblet SFK sin ledelse like etter pause.