Damelaget tapte mot Tiller

Kampen mellom SFK og Tiller på Guldbergaunet ble både en tett, spennede og jevn kamp.

Steinkjer ledet 2-0 etter halvtimen, men fikk likevel en stri tørn mot seriefavoritt Tiller mandag kveld.

Kampen startet med forrykende spill av Steinkjer som virket solid både i angrep og forsvar, og allerede etter 30 minutters spill ledet hjemmelaget fortjent 2-0. Så våknet bortelaget Tiller og både reduserte og utlignet før pause slik at stillingen til sidebytte var 2-2.

I andre omgang var det igjen SFK som startet best og kontret inn 3-2 etter strålende spill. Tiller svarte imidlertid umiddelbart og utlignet bare minuttet etterpå. De siste 30 minuttene var svært underholdende med flere store sjanser til begge lag, men tre minutter før full tid fikk Tiller straffespark etter at dommeren mente det hadde vært en hands inne i SFKs 16-meter.

Tillers Kaisa Aune plasserte ballen trygt i venstre hjørne, og dermed hadde Tiller snudd kampen og ledet 3-4. Etter scoringen presset SFK voldsomt for utligning, men klarte ikke å få ballen i mål.

PS! Kampens aller siste spark på ballen gikk stang ut for SFK etter hjørnespark.

Målscorere SFK: Amanda Østvik, Emilie Bye og Charlotte Lein.

Steinkjers lag: Maren-Anna Ulsund, Mathea Svendsen, Hanna Macedo, Hanna Gangstad, Eirin Skrattdalsrud, Synne Brønstad, Ane Saur, Amanda Østvik, Emilie Bye, Thelma Holmen og Silje Granhus fra start. Charlotte Lein, Malin Kolstad og Rikke Flakken kom inn i andre omgang.

Emilie Bye (10) og Amanda Østvik (8) jubler etter at Bye nettopp hadde sendt SFK opp i 2-0-ledelse mot Tiller mandag kveld.