23 rekruttdommere i aksjon

Veiledning: Rekruttdommerne Karl Erik Hofstad Arntsen og Karl Erik Lein Fossum fikk gode tips og råd av dommerveiledere Ragnar Wist før kampene i T-A-cupen lørdag.

Lørdag formiddag ble andre dag av årets T-A-cup sparket i gang på Guldbergaunet, Egge og Mære.

På Guldbergaunet var både hovedbanen (11r) og det nedre kunstgress (to stk. nierbaner) i bruk, og her var i alt 23 rekruttdommere i full sving med kampledelse med veiledning fra Mads Skarsem, Ragnar Wist, Rune Lillemark og Mats Lillemark.

Mye interesse

Det er Mads Følstad Skarsem som er ansvarlig for Steinkjer Fotballklubbs dommere, og har dermed også ansvaret for rekruttering og oppfølging av klubbens unge dommere.

–  Vi har de siste årene hatt en fin økning av ungdommer som er interessert i å dømme fotballkamper. Mange av disse spiller selvsagt fotball selv, men vi prøver å tilpasse både kurs og oppgaver, sier Skarsem.

På T-A-cupens hjemmeside ble det tidlig opplyst om at 23 unge rekruttdommere skulle lede lørdagens kamper på Guldbergaunet, og det ble oppfordret til at alle skulle ta hensyn til dette under kampene.

– Tilrop til dommere fra spillere, trenere osv. slås hardt ned på, meldte cupadministrasjonen før lørdagens kamper startet.

Fornøyd

Rekruttdommerne Karl Erik Hofstad Arntsen og Karl Erik Lein Fossum var to av dommerne som var i aksjon lørdag. Underveis fikk de gode råd og oppfølgning fra dommerveilederne.

– Det er flott med slike tiltak. Vi har allerede dømt to kamper, og nå går vi gjennom de neste oppgavene med Ragnar, sa Arntsen og Fossum like før de gikk i gang med de neste kampene.