Hoddø og Fiske leder SFK resten av sesongen

Kjetil Hoddø og Kjell Fiske skal sammen ha treneransvaret for Steinkjer Fotballklubbs herrelag i 3.divisjon resten av årets sesong. Samtidig er Yngve Sakshaug innvilget forlenget permisjon ut sesongen på grunn av alvorlig sykdom i nær familie.

– Klubben har forståelse for den vanskelige situasjonen Yngve og hans nærmeste familie fortsatt er i, slik at vi er blitt enige om at det beste for alle parter er at Yngve får innvilget permisjon resten av sesongen, sier styreleder Finn Åge Jakobsen i SFK.

– Samtidig er vi meget godt fornøyde med at Hoddø og Fiske tar den krevende utfordringen å skulle lede laget i en utfordrende tabellsituasjon resten av sesongen, sier styrelederen i SFK.

Yngve Sakshaug benytter samtidig sin opsjon i sin to-årige kontrakt med SFK til å gå ut av kontrakten etter endt permisjon grunnet økt arbeidsmengde i sin sivile jobb, og av hensyn til familien. Han fristilles derfor fra sin rolle som hovedtrener i sesongen 2019. Det betyr at SFK må ut på trenerjakt foran neste sesong.

– Vi benytter samtidig anledningen til å takke Yngve for hans innsats med de utfordringene han har hatt gjennom sesongen, og ønsker han lykke til videre, sier styreleder i SFK, Finn Åge Jakobsen.

Oppfølgingen av trenerteamet gjøres av klubbens sportslige leder Arild Visth.

Ytterligere spørsmål kan rettes til Finn Åge Jakobsen, mobil 976 00 653 eller Arild Visth.