COOP ser frem til lokalderby som kampsponsor

Lørdag 18.august er det lokalderby mellom Steinkjer fotballklubb og Verdal på Guldbergaunet stadion. Med Steinkjerseier vil det kun skille 2 poeng mellom de 2 lagene, i motsatt fall vil Verdalingene rykke kraftig fra, og gapet vil plutselig være oppe i 8 poeng.

– Som dagens kampsponsor gleder vi i Coop Midt-Norge oss uhemmet til kampen, sier sponsorsjef Geir Jacobsen.

Sponsorsjefen oppfordrer hele Steinkjers befolkning til å møte opp på Guldbergaunet kl. 1600 på lørdag 18. august. Da er det også gratis inngang for alle som vil på kamp.

Fotballånden lever på Coop Obs Steinkjer

Hypermarkedsjef i COOP Obs Steinkjer Geir Ove Reitan mener det er viktig at COOP støtter fotball og annen idrett.

Geir Ove Reitan er hypermarkedsjef for COOP Obs Steinkjer. Han synes det er flott at Coop Midt-Norge er kampsponsor.

– Det at COOP-kjeden alltid har ønsket å bidra på sportslige arrangementer, er kjempemessig. Fotball samler folk, og det er supert for oss i sponsorsammenheng. Det gir både økt synlighet og oppmerksomhet.

På Coop Obs Steinkjer er det mange fotballinteresserte ansatte. Blant annet avdelingsleder på sport og fritid Knut N. Finne. Han har lang fartstid innenfor fotballklubben og spilte for dem helt fra han var lilleputt til senior.

– Jeg spilte rundt 250 kamper på Steinkjer FK i det vi kaller svart/hvitt-tiden, sier Knut N. Finne og ler. På den tiden var fotball på Steinkjer så populært at det var kø hele veien fra sentrum og oppover til kampen, men det er vel litt andre tider nå. Årsaken til det er nok teknologien. Folk sitter mer foran PCn, nettbrettet og mobilen.

Knut N. Finne har i sin tid spilt over 250 kamper i Steinkjer FK.

Knut hevder likevel at fotball fremdeles engasjerer mange. Man blir rett og slett glad av det, i tillegg til at fotball er med på å skape felleskap og godt samhold.

– Man blir glad fordi man heier på noe sammen, sier han.

Knut håper at mange dukker opp i helgen. Ikke minst siden det er gratis inngang på kampen.

–  En ting som er sikkert, er at Steinkjer er en selvklar vinner. Vi kommer til å knuse Verdal. Girri, girri, gasja, avslutter han med et lurt smil.