Klubbhus- og lagdugnad

Heisann alle trenere, oppmenn og andre støttespillere.

Som mange av dere vet, så har vi en stadion og bygningsmasse som trenger litt opprydding og oppjustering. Dette gjelder alt fra lagerbod for lagene, vaskerom, utstyrslager og ikke minst bygningsmasse. Derfor er de 10 000,- kronene vi fikk fra vår sponsor DNB på hjemmekampen til herrer A-lag på lørdag, ett viktig og kjærkoment bidrag til oppussing av bua.

Klubben drives i dag av daglig leder Kristoffer Govassmark, og i tillegg til vår materialforvalter og altmuligmann John Skjelvåg, er det de som er limet i klubben på dagtid.

Derfor må vi alle spille på lag med de for å gjøre hverandre gode, og nettopp det tenker vi å få gjort på en stordugnad førstkommende søndag 17. juni kl 17-19.

Her vil alle lag i klubben, fra de små og opp til seniornivå få oppgaver som er håndterbare. Vi ønsker deres gode bidrag, slik at vi kan få en god opplevelse av Guldbergaunet stadion.

Vi er klar over at det er cup for de minste søndag, og mange av dere har gjort en stor innsats på nylig gjennomført NTE cup, og noen utover det som kan forventes. Vi har det på minnet, og er veldig takknemlig for den innsatsen som gjøres i alle ledd. I tillegg nærmer Steinkjerfestivalen seg med stormskritt der alle er i sving, så derfor er det dristig å spørre om mer hjelp fra dere, men man får jo ikke ett verre svar enn nei!

Vi oppfordrer alle lag som har tid, med støtteapparat, samt 1-2 foreldre om å stille på guldbergaunet denne søndagen for en liten arbeidsinnsats. Seniorspillere stiller selv og bidrar sammen med alle oss andre. Mange av dere er fantastiske til å stille opp for klubben, og det setter vi stor pris på, og derfor håper vi at dere også denne gangen møter opp med godt humør og arbeidslyst.

Vi tenker å få gjort følgende oppgaver, eller i alle fall få en god start på oppgavene:

Alt utstyr som eksempelvis baller, kjegler, trøyer, keeperhansker etc fra alle lag i bua, skal ut av lager og sjekkes. Det gjelder også det som dere har hjemme som tilhører lagene. Dette for at materialforvalter og klubben skal få en oversikt over hva dere har, og hva dere evt mangler slik at vi kan supplere nødvendig utstyr. Dette er en prioritert oppgave som John vil bidra til. Da vil alle dere som skal til Storsjøcup ha bager som er komplett og presentabel.

• Når alt er ute av boder og vaskerom, bør disse ryddes og vaskes. Vi ønsker også å gi enkelte rom etter vask ett malingstrøk. Gammelt utstyr, og ting som ikke brukes skal kastes i container.
  • Nedvasking av kjøkken, toalett og garderober, samt drive litt vedlikehold, og lage ett godt system i boder og tilhørende rom.
  • Gardiner og persienner skal fjernes og erstattes med nye fine, slik at det blir litt trivsel i gangene.
  • Vi kan selvsagt ikke påtvinge noen søndagsarbeid, men håper at dere ser nødvendigheten av at vi tar ett slikt skippertak.

Om dere som kommer tar med en vaskestaur, en bøtte, og noen kluter dere kan avse, vil vi sørge for at alt av rengjøringsmidler og annet nødvendig utstyr er på plass.

Maling, malingskoster og skaft, sørger vi for at er på plass.

Om vi har noen handyman/women som kan ta med noe verktøy som drill, hammer, sag og annet nødvendig man tror man kan få bruk for, er dette helt suverent. Vi skal sette på to nye benkeplater på kjøkkenet til Gjertrud i bua, så vi trenger noen som kan hjelpe til med dette.

Det viktigste er at vi kommer i gang, da det på langt nær er sikkert at vi kommer helt i mål. Men jeg har trua på dere, og jeg har stor tro på dugnadsinnsatsen dere alle innehar. Den viser seg å være en vinner år etter år!

Vi i klubben skal sørge for god stemning, og gi alle konkrete oppgaver, slik at vi slipper å gå rundt hverandre. Vi trenger selvsagt noen som går rundt og motiverer med gode ord og historier.

Vi sørger for litt grillmat, drikke og kaffe til de av dere som kommer da vi fyrer opp en grill, og koker litt kaffe om Gjertrud tillater oss å koke på kjøkkenet. Men noe sier meg at Gjertrud er på plass sammen med oss på stadion denne søndagen.

Vi ser for oss at vi forsøker å holde på fra kl 1700 og frem til ca kl 19 med påfølgende grilling. Om noen må gå, eller kommer litt sent, så er det bedre enn ingen ting. Det viktigste er at vi får startet. Og vi gjentar at vi vet at mange har mye og holde styr på, så vi forstår om noen ikke har mulighet. Men jo flere jo bedre!

DETTE TROR VI KAN BLI ETT LØFT I RIKTIG RETNING, OG IKKE MINST SOSIALT FOR ALLE SOM KOMMER. HER VIL INNSATSEN GAGNE ALLE LEDD I KLUBBEN.

Med sportslig dugnadshilsen fra styret

Gisle, Kirsti, Annette, Therese, Arve, Kenneth, Paul, Kjell, Kristoffer, John og Finn-Åge