«Det som har vært får vi ikke gjort noe med, det som kommer kan vi gjøre noe med SAMMEN i gult og svart»

A-Laget og Steinkjer Fotballklubb har hatt en tung og vanskelig tid i årets Norsk-Tippingliga, en liga som er forsterket mange hakk fra tidligere år med mange gode motstandere og veldig jevne kamper.

Igjennom sesongen hittil har det vært oppturer med kamper der vi har vunnet hvor mye har vært veldig bra, og kamper der vi har vært helt skrudd av og ikke vunnet og det har vært stygge siffer.

Vi kan spekulere og ha svar alle sammen på hvorfor det er slik, men uansett her finnes det absolutt ingen fasit. Å fordele skyld gjør ikke ting noe bedre for noen, det vi nå må gjøre er å stå sammen vise at vi har et hjerte for klubben alle sammen og stå opp og virkelig vise at man bryr seg om klubben og bidra positivt på kampene. Vi opplever et stort engasjement for det som foregår i klubben og det er bra, men det er utrolig viktig at dette engasjementet og energien brukes positivt. Selvfølgelig når ting ikke går den veien man ønsker er det enkelt å se alt som er galt i stedet for å se løsningene å spørre seg selv, hva kan jeg bidra med?

Å gi treneren skylden eller spillerne – kommer man ingen vei med – vi vet at vi har et lag som på sine gode dager kan slå de fleste, men de trenger hjelp for å komme seg oppover og det ønsker vi sterkt å få av alle sammen i Steinkjer by.

Jeg kan med hånden på hjerte si at det jobbes på spreng i SFK hver dag fra mange flinke folk som er der døgnet rundt og ekstremt mye på frivillig basis, å se at klubben nå er under streken er noe som stikker hardt i hjertet, men da ser vi hvor viktig alle vi som er på Guldbergaunet er for hverandre for her jobbes det nå enda hardere for å hjelpe hverandre fremover, og det vil vi ha med resten på også.

Vi må bygge hverandre opp hver dag, vi er en stor familie i gult og svart som er på Guldbergaunet i løpet av et år.

Alle i Steinkjer by må nå se hvor vi er, per i dag er vi ingen 2.divisjonsklubb som mange ønsker, skal vi komme dit må vi ha enda flere krefter som er med og hjelper til i en positiv retning. Mange har meninger om det, men da må vi heller bidra i stedet – vi ønsker gjerne mange dyktige personer i tiden fremover, men og bidra er stikkordet.

Det som er viktig nå er å snu denne negative trenden å bygge den opp samlet frem til en positiv retning og det har vi nå mulighet til allerede på Lørdag på hjemmebane mot Træff kl.1600.

Finn-Åge Jakobsen tok i går Mandag initiativ på Facebook og opprettet et arrangement «For oss som bryr oss om Steinkjer Fotball» her har allerede 130 personer meldt sin ankomst for å hjelpe klubben å snu denne trenden som har vært, da kan vi kalle oss alle skikkelige supportere i medgang og motgang.
Vi med Finn-Åge har selvfølgelig som mål å ha inn flest mulig, men har et stort håp på over 500 personer på Guldbergaunet på Lørdag. Klubben har halvert inngangsprisen for å få inn enda flere folk, ikke la det stå på dette.

Gjør vi dette alle sammen, ta et ansvar for laget i byen som alle er stolte av møt opp så har jeg i alle fall skikkelig tro på at på Lørdag får vi endelig igjen en 3 poenger å at pila igjen går oppover.

Lørdag kl.1600 på Guldbergaunet, Steinkjer-Træff!

Med en stor hilsen fra en som har spilt fotball i SFK, vært trener i SFK, dommer i SFK, ansatt i SFK og har et stort svart og gult hjerte for klubben som betyr enormt mye!

Alex Holmsve