Ane og Amanda til Trondheims/Ørn “Vi ser på Ane og Amanda som to potensielle toppseriespillere”

Ane Troset Saur (17) og Amanda Østvik (17) tar det store steget og drar til Trondheim for å gå på Strinda Videregående Skole samt Trondheims/Ørn. Jentene skal spille på SFK ut høstsesongen men ha treningshverdagen sin i Trondheims/Ørn.

Ane er 17 år og kommer opprinnelig fra Sparbu og har spilt i Steinkjer i tre sesonger å spiller i dag på klubbens Jenter 19 lag. Ane er sentral midtbane og har vært innom Team BDO (kretslag) ved flere anledninger

Amanda er 17 år og kom fra Snåsa å har spilt i SFK i en sesong, hun har gått ett år på fotballinja ved Steinkjer VGS og spiller til daglig på klubbens Jenter 19 lag. Amanda er angrepsspiller å spiller kant og spiss hun har også vært innom Team BDO ved flere anledninger.

Sportslig leder for jentesiden i Steinkjer FK, Kenneth Hoseth har følgende og si om denne avtalen som er gjort.

“Først og fremst gledelig for jentene som har lagt ned utallige timer for å bli bedre fotballspillere. I tillegg har trenerne/støtteapparat i SFK og moderklubbene Snåsa/Sparbu,  vært med på å legge tilrette for jentenes gode utvikling.
Jentene har også hatt god oppfølging gjennom Steinkjer VGS’s fotballinje.
SFK ønsker Ane og Amanda lykke til i Trondheim”

Trener for rekruttlaget til Trondheims/Ørn, Mads Pettersen har stor tro på Ane og Amanda

Foto: Trondheims/Ørn

“Vi ser på Ane og Amanda som to potensielle toppseriespillere. Ane er en ballsikker midtbanespiller med en god pasningsfot. Amanda er en hurtig, målfarlig kant, som i tillegg kan bruke venstre foten. Begge jentene viser ambisjoner og motivasjon i forhold til å utvikle seg til toppfotballspillere, ved å flytte til Trondheim for å søke nye utfordringer. Spillere som selv tar initiativ for å søke utfordringer i sin utvikling er svært spennende på lang sikt.”