Strålende innsats på festival og cup

En litt forsinket takk for innsatsen til mange dyktige SFK-ere:
Takk for kjempeinnsats fra mer enn 300 frivillige under Steinkjerfestivalen. Takk for innsatsen i Storsjøcupen hvor vi sportslig gjorde en bedre innsats enn på lenge.

Ennå er det for tidlig å si sikkert hva det økonomiske resultatet av Steinkjerfestivalen blir. Men ifølge vår egen festivalsjef, Randi Henning, ligger alt til rette for et resultat opp mot de beste årene vi har hatt. Tilbakemeldingene jeg har fått er at festivaldugnaden gikk meget bra. Noen tok på seg mer enn en vakt og mange bidro med stor innsats for at SFK skulle greie vår del av jobben.

Steinkjerfestivalen ble nok en gang en suksess, litt regnvær til tross. Utsolgt og fin stemning, er oppsummeringen fra festivalledelsen. Fra vår side ser det meste ut til å ha gått veldig bra og det er mange foreldre og spillere som bidrar med stor innsats for at vi skal makte dette. Det har styret lyst til å takke alle for.

Storsjøcupen er en viktig del av vår satsing på barn og unge spillere. I fjor hadde vi ett lag i A-sluttspill, mens vi i år hadde 10. Det kan ikke tolkes på noen annen måte enn at vi er i framgang. Vi manglet klassevinnere, men mange av lagene gjorde en fin innsats. Så er denne cupen i Østersund også en viktig læringsarena for å oppleve intense fotballdager sammen både spillere og foreldre.

Det er også viktig at vi er opptatt av de riktige tingene, det vil si det vi kan gjøre noe med selv. Banene var ikke veldig bra, men det er det lite vi kan gjøre noe med. Noen mener at dommerne ikke er bra nok, eller at akademilagene fra utlandet har fordeler i cupen. Jeg skal ikke ta stilling til noe av dette, men er glad for at jeg opplevde at trenere, ledere og spillere i SFK hadde fokus på andre områder. På hvordan vi skulle spille bra, hvordan vi framstår som lag og klubb. Det er tross alt det aller viktigste.

Det var dessuten morsomt å følge med på sosiale mediere hvor SFK uten tvil var en av de aller beste klubbene. God innsats av Alex Holmsve sørget for at vi hadde mange oppdateringer og at alle som ville følge med hjemme trygt kunne gjøre det via våre egne sider på sosiale medeier. Det er bra!

Nok en gang: Takk til alle som bidro til at Storsjøcupen 2017 ble vellykket for SFK. Nå ser vi fram til neste år, med nye framganger for klubben.

Arve Løberg

styreleder SFK